woensdag 25 juli 2012

Aanleiding: weven in Guatemala

De inspiratie voor deze tassenlijn is ontstaan tijdens mijn afstudeer onderzoek in Guatemala. Voor mijn studie Culturele Antropologie aan de Universiteit Utrecht heb ik twee Fair Trade projecten bestudeerd en veel geleerd.

Drie weken woonde ik bij een gastgezin in Xela (ofwel Quetzaltenango) om mijn Spaans te verbeteren. Vervolgens woonde ik twaalf weken in San Juan la Laguna, een prachtig dorpje aan het meer van Atitlán. Hier heb ik onderzoek gedaan bij twee Fair Trade organisaties: Mercado Global en Maya Traditions. Zij werken samen met verschillende coöperatieven. In de onderstaande foto voer ik participerende observatie uit bij een coöperatief, oftewel, ik ben mijn eigen sjaal aan het weven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten